Brev og vedtak fra pleie- og omsorgstjenesten kommer digitalt

Fra 14.februar 2024 tar pleie- og omsorgstjenesten i Sørfold kommune i bruk digital sending av brev.
Dette betyr at innbyggerne i de fleste tilfeller ikke lengre vil få vedtak og andre brev fra pleie og- omsorgstjenesten som ordinær brevpost.
Slik fungerer digital post
Dersom du bruker digital postkasse (DigiPost eller eBoks) vil brev fra pleie- og omsorg leveres dit. Du vil få et varsel på e-post eller SMS om at du har mottatt et nytt brev
Dersom du ikke har digital postkasse vil brevet bli levert i Altinn. Du får da et varsel på e-post eller SMS om at du har mottatt et brev i Altinn. Dersom du ikke logger deg på og åpner brevet inne 48 timer, blir det skrevet ut og sendt til deg med ordinær brevpost.
Nytt nummer eller e-postadresse?
Har du endra mobilnummer eller e-post adresse? Da bør du oppdatere kontaktinformasjonene din kontakt- og reservasjonsregisteter Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. slik at du får varsel om ny post fra det offentlige.
Raskere frem
Digital post sparer miljøet for store mengder papir, og reduserer dermed utslipp av CO2. I tillegg sparer det kommunene portokostnad, og du får viktig post fra det offentlige levert raskt, trygt og enkelt.
Har du ikke digital postkasse? Da bør du skaffe deg det. Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.
Sist oppdatert