Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
03. mars kl. 08:40

Testing og smittesporing pågår

Siden 26. februar er 257 personer testet for covid-19. 7 er bekreftet smittet og 216 er i karantene.

Les mer clear
error_outline
01. mars kl. 12:57

Informasjon om korona

Vi oppfordrer innbyggerne om å unngå unødvendige reiser til Bodø. Arrangementer avlyst, besøksforbud på institusjonene og treningsrom stengt.

Les mer clear

Boligtilskudd til utbedring og tilpasning

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Det finnes både låne- og tilskuddsordninger som kan gjøre det mulig å finansiere tilpasning av boligen din.
Du kan for eksempel trenge å tilpasse inngangen slik at den passer for rullestol, eller du trenger å bygge om større deler av boligen din. Kommunen kan hjelpe til med å finne fram til de muligheter som passer for deg.

Målgruppe

  • Personer med funksjonsnedsettelse.
  • Eldre som ønsker å utføre forebyggende tilpasningstiltak.

Kriterier/vilkår

Økonomien din vil ha betydning for om du kan få tilskudd til tilpasning av bolig.

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

Partnere

Husbanken

aaa
Lover og forskrifter

Se spesielt § 15 i bostøtteloven.

Lover

Bustøttelova
Forvaltningsloven

Retningslinjer

Rettleiar for tilskot til tilpassing

___
Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten


Tilskudd til tilpasning søkes i den kommunen du bor i. Kommunen kan hjelpe deg å fylle ut søknaden.

Vedlegg


Søknaden sendes til


NAV Sørfold
Rådhuset
8226 Straumen

post@sorfold.kommune.no

Saksbehandling

Saksbehandling

Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen har plikt til å behandle saken så snart som mulig. Dersom saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig svar om årsaken til dette, med opplysninger om når det antas at vedtaket vil bli fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Begrunn dette eventuelt med nye opplysninger. Kommunens egen klagenemnd er klageinstans.

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:NAV
Telefon:55553333
Epost:nav@sorfold.kommune.no
Postadresse:8226 Straumen
Besøksadresse:Sørfold Rådhus

Kontaktpersoner

Navn:Ermin Krehic
Tittel:Sosialkurator
Telefon:55553333
Epost:nav.sorfold@nav.no
Andre opplysninger
Oppdatert:
2017-12-14 12:29