Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
03. mars kl. 08:40

Testing og smittesporing pågår

Siden 26. februar er 257 personer testet for covid-19. 7 er bekreftet smittet og 216 er i karantene.

Les mer clear
error_outline
01. mars kl. 12:57

Informasjon om korona

Vi oppfordrer innbyggerne om å unngå unødvendige reiser til Bodø. Arrangementer avlyst, besøksforbud på institusjonene og treningsrom stengt.

Les mer clear

Midlertidig botilbud

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Har du et akutt boligbehov og ikke kan skaffe deg bolig på egen hånd, er kommunen forpliktet til å finne et midlertidig botilbud til deg. Barnefamilier, barn og unge skal tilbys et forsvarlig bosted. Det betyr blant annet at tilbudet i utgangspunktet ikke gjelder for rusmiddelmisbrukere (se lenke til Kommunal bolig nedenfor).

Har du et akutt boligbehov og ikke kan skaffe deg bolig på egen hånd, er kommunen forpliktet til å finne et midlertidig botilbud til deg. Barnefamilier, barn og unge skal tilbys et forsvarlig bosted. (se lenke til Kommunal bolig nedenfor).

Kriterier/vilkår

Du trenger bolig i en nødssituasjon.

Pris for tjenesten

Tjenesten er gratis, men hvis du har råd til det, vil du kunne betale deler av husleien selv.

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

aaa
Lover og forskrifter

Denne tjenesten er lovpålagt. Se lov om sosiale tjenester i NAV § 27 Midlertidig botilbud

Lover

Forvaltningsloven
Sosialtjenesteloven

Retningslinjer

Kvalitetskrav til midlertidig husvære (veileder)

___
Skjema
Saksbehandling

Saksbehandlingstid

NAV-kontoret skal behandle saken så snart som mulig. I saker som gjelder akutt, midlertidig bolig vil det ofte være nødvendig med saksbehandling i løpet av dagen.

Klagemulighet

Hvis NAV gir deg avslag på søknaden, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til NAV. Opprettholder NAV sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Statsforvalteren, som avgjør om klagen skal tas til følge. 

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:NAV
Telefon:55553333
Epost:nav@sorfold.kommune.no
Postadresse:8226 Straumen
Besøksadresse:Sørfold Rådhus
Andre opplysninger
Oppdatert:
2017-12-14 12:29