Denne digitale skjermen vil gjøre at du får kontakt direkte med den du har avtale med, eller du kan melde din ankomst uten forhåndsavtale, og deretter velge hvem du søker. 
Den har en hovedmeny som er inndelt i 6 hovedpunkter du kan velge i første trinn: 

  • Legekontor
  • Rådhuset - har avtale
  • Rådhuset - har ikke avtale
  • Servicekontoret
  • Postlevering
  • Søk ansatt, rådhuset.

Når du har gjort ditt valg, skal du også skrive inn ditt navn, og evt. mobilnummer.

Skjermen er koblet opp til et meldingssystem, som fungerer slik at den du søker, vil få ei melding på sin mobil og e-post. Meldinga forteller hvem som venter utenfor Servicekontoret, og vedkommende som du søker, kommer da ut og møter deg. 

Flere fordeler

De som jobber i avdelingene, har også ansvar for å registrere deg ut når du forlater møtet, og på den måten vet systemet hele tiden hvem som oppholder seg i rådhuset. I tilfelle f.eks. brannvarsel, vil det i systemet kunne vises hvem av registrerte besøkende som fortsatt befinner seg i bygninga, og som må gjøres rede for.
For at dette skal fungere så godt som mulig, er det derfor viktig at besøkende registrerer seg gjennom denne skjermen. 

Det er også tanken at du som besøkende skal få raskere hjelp, siden din ankomst meldes direkte til den saksbehandler som du skal møte. 

Dersom du er usikker i starten på hvordan du benytter systemet, må du selvsagt gjerne kontakte personalet som kan hjelpe deg.